19 June, 2006

Robotangreb på multimusen.dk's mail-form

Mailformen på mit Mambo-site har gennem de seneste uger været udsat for et irriterende "robot-angreb". Derfor lukkede jeg muligheden for at man kan sende direkte mail fra multimusen.dk, og det har hjulpet på indbakken.

Isoleret set er det vel et mindre problem; men i det større perspektiv er det alarmerende, at så mange mindre og større websites udsættes for robotternes hærgen.

Tror - hvem det end måtte være - virkelig, at jeg bliver mere interesseret i deres tåbelige mails, hvis de sender 1 - 2- 4- 8- 16 - 32 - 64 etc. mails pr. dag?

Heldigvis var denne robot nem at standse. Det var nok at pille mailformen ned; men det er da irriterende, at jeg skal til at hitte på en ny metode, hvis folk skal skrive til mig på mit Mambo / Joomla website.

På længere sigt kan disse vandaler ligefrem gøre interenettet ubrugeligt.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Per,
Der er nogen der sætter en visuel kode på deres mailform, så man skal kunne se hvilke bogstaver der står i et grafikfelt for at kunne sende medd formularen. Det skulle kunne holde robotterne fra døren nogle år.

Per Thykjær Jensen said...

Hej Bror,

Jeg fandt senere et sikkerhedsmodul, der gør præcis som du siger; men jeg har ikke lagt det ud endnu. Så der er måske håb forude...

/ Per