29 June, 2006

Joomla templates på multimusen.dk



Multimusen.dk får en ansigtsløftning i disse dage. Jeg har surfet gennem sider med templates på joomla.org - og der er mange interessante. I skrivende stund bruger jeg en template, af en mand med det smukke navn CreepingDeath.

Hans template er nem at rette til, der er kun en 5-6 små stykker grafik. Resten foregår via css.

Hvor køn den er ved jeg egentlig ikke - den virker lidt for tilfældig ved første øjekast. Men omvendt, så er det en fornyelse... nogen gange skal der bare farver til!

Mit bidrag er beskedent. Jeg har leget med grafikfilerne, og udstyret templaten med logoet, der er holdt i stringente syrefarver.

Man kan nå langt ved at ændre små detaljer, som baggrundsfiler, logoer, css mv. i joomla templates.

Hvis du vil lære at fremstille joomla templates, så er det en god idé at se på "mestrenes kode".


Ansigtsløftningen sker som et led i research til et andet projekt. Jeg skal redesigne multimediedesigner.dk


Men det tager nok lige et par dage inden den er klar...


Link

No comments: