22 May, 2011

Cakephp - kæmper med ACL

En ACL driller helt vildt. Kan man fjerne den? Valgte at slette databaserne; men så gik cake bake helt i sort. Genoprettede databaserne, men uden held. Cake er gået i sort. Hvordan kommer man videre?

Og igen ... tjah ... den givne tutorial fra CakePHP virkede heller ikke. De må altså gøre noget ved den dokumentation! Hver gang jeg har prøvet disse tutorials, så er der noget som ikke lige virker.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange der har været nødvendigt at begynde helt forfra...  Som regel er det lettere at slette alt, for at finde en fejl i de lange koder er helt umuligt. Især når det er uklart, hvor man skal lede.

Suk ... CakePHP er ikke a "piece of cake". Og det irriterer mig grænseløst at læse, hvor "piece of cake" det her at ... [skriv noget] ... hvorefter den givne opskrift får cake til at gå i sort.

Nå: det gode er, at jeg efterhånden kan sætte sagerne op på 10 min... 

No comments: