19 June, 2011

Croogo cms til cakePHP

Croogo er et CMS udviklet til CakePHP. Det lyder jo forjættende, for opsætning af brugerrettigheder er en labyrint i CakePHP.  Derfor skulle det prøves. Installationen ødelagde en version af CakePHP, der ellers virkeke. Det kunne jeg ikke få den til igen, selv om jeg er begyndt at installere forfra hver gang noget går galt.

Tjah, det ligner en tendens. ... .. ... .. .....

 Croogo kommer med en masse fejlmeddelelser. CakePHP virker nogen gange på Ubuntu. Det kræver held ... hver gang. Det er mit klare indtryk, at hverken CakePHP eller Croogo er modne til andet end eksperimenter. Men hvis det en dag virker, så bliver det smart. Vejledningen til Croogo fortæller ikke præcist, hvordan man installerer. Mine gæt, eksperimenter og forsøg virkede i hvert fald ikke.

"Building PHP Applications" af Porebski m.fl. skriver at Crooga skal installeres i /cake/app - men det ser ud til at Crooga nu pakkes med en fuldstændig CakePHP. Hverken den ene eller den anden tilgang virker.

Nå, det var den aften. Jeg kommer ikke videre i dag, Frameworks kan være så bøvlede, at det ville være hurtigere at udvikle sin egen kode ....

No comments: