12 February, 2011

At slette Vuze på Windows 7

- Ønsker du at bruge Bing som søgemaskine?
- Hak ved nej.
Resultat: bing blev installeret som søgemaskine i Firefox!

Konsekvens: ud med Vuze. Slettet fra harddisken, håber jeg.

Fjernet? Ja og nej. Den søgebar jeg ikke ville have er der stadig efter at programmet er fjernet. Fantastisk! Klapsalver! Encore Mr. Programmeur!

Et browservindue bad om en evaluering af programmet. Og så skrev jeg at programmet røg ud, fordi Bing blev installeret som søgemaskine mod min vilje.

Aha, man skal fjerne Vuze toolbar under programmer. Ok: ud med den også. Det er jo indlysende, at man installerer ét program; men man skal fjerne to. Nemt at installere, bøvlet at fjerne.

Browseren åbner nu et vindue, der fortæller hvor fantastisk alle andre mener at dette program er. Jeg vil bare af med skidtet. Den bragesnak imponerer ikke. Tvært imod.

Browseren staller og henter megamængder af bits og bytes. Browseren staller i en uendelighed.

Aha, man skal lukke for IE manuelt.
Endelig er det skrammel væk.

Det er sådanne oplevelser, der giver Windows et dårligt ry. Men det kan Windows altså ikke gøre for.

Vuze: skam dig!

No comments: