Nu har jeg igen prøvet at tinglyse et skøde. Igen fejlede forsøget. Websiden virker simpelt hen ikke. Jeg har heller ikke fået svar fra supporten. Det har ikke været muligt at ringe til denne offentlige myndighed. Ventetiden er på > 4 timer, og hvem har tid til det - når man har et arbejde, der skal passes? Så kan man jo sende en email. Det gjorde jeg for 4 uger siden. Og venter stadig på svar!
Kladder kan gemmes, og det er stort. Men tinglysningsdelen virker ikke. Man kan ikke sende skøder til underskrift.
Det er jo ikke ligefrem første gang, at digitale systemer ikke virker, når det offentlige har bestilt dem. Vi ved jo, at den slags tager tid. Der er fejl, der er børnesygdomme, der er uhensigtsmæssigheder som skal rettes... Der er så meget.
Så vi véd det jo godt.
Skidtet virker ikke.
Tinglysning.dk har lovet, at sagerne virker den 1.11. Så skal de altså klemme ballerne sammen i weekenden. For siden virker stadigvæk ikke.
Den digitale fordummelse breder sig med uhyggelig hast. Hver gang er det borgerne som skal stå model til tosserierne. Nu må det altså have en ende. Det kan da ikke passe, at man efter årtiers fejlslagne IT-projekter dropper bureaukratiske systemer, der trods alt har virket i mere end 100 år.
Nu kunne man jo tro, at CSC ville gå lidt stille med dørene. Men nej - projektet beskrives som en success! En hvad? Det er løgn... jeg trode ikke mine egne øjne. Henrik Hvid Jensen mener at dette fantastiske system beviser hans SOA teori. Det er jo aldeles fremragende.... ja fantastisk.... lad os knæle i dybeste ærefrygt for denne fremragende visionære tænker.
Sandelig om ikke SOA er en "best practise" model... SOA betyder "Service Orienteret Arkitektur". Service ...? Tjahumsasa. Nåeh - det er vel noget med at gemme sig bag en telefonsvarer og at undlade at reagere på henvendelser fra kunderne. Flot, imponerende ... jeg har aldrig set magen.
Best practise... men, hvad kræves der egentlig, før end man kan tale om en kikser?
No comments:
Post a Comment