21 August, 2011

Drop det gebyrcirkus i Festugen

Hvis du tror, at Ryanair er gode gebyrhajer, så prøv at sammenligne med Festugen i Århus.

Jeg valgte print@home for at slippe for et gebyr på 40,- kr; men så lægger Billetlugen et "kortgebyr" på 40 kr. pr. billet til prisen. Prisen for 2 billetter bliver med andre ord 80 kr. dyrere end progammet siger. Hvis jeg henter billetten selv, så kan systemet finde ud af at der "kun" skal betales gebyr en gang. Til gengæld kommer der så et "forsendelsesgebyr" på 18,- kr. på prisen.

Summasummarum: du sparer 2,- kr. på at printe selv. Resultat: jeg henter selv billetten. Det er billigere. Jeg sparer 18,- kr. der kan bruges i en parkeringsautomat i midtbyen. Dét gebyr får jeg i det mindste valuta for.

Er der ikke en behjertet mand, der kan fortælle disse gebyrhajer, at kunderne vil have en ærlig pris og ikke alt det gebyrfis?

I øvrigt kunne Billetlugen.dk ikke finde ud at at oprette en profil. Om det så skyldes overbelastning af serveren eller det faktum at jeg bruger Firefox / linux ved jeg ikke.

No comments: