12 September, 2007

Virus i windows - og super grub disk

I weekenden opdagede jeg, at en træls virus havde ramt min pc. Hverken det ene eller det andet program kunne fjerne den. Så en total reinstallation med formattering af partitionen var nødvendig.

Efter at have geninstalleret windows var der problemer med master boot record. Kun windows ville boote, og det bruger man jo kun til det useriøse.

På Ubuntu.com ligger nogle vejledninger; men det var den uoficielle "Super Grub Disk", der klarede ærterne. Så nu virker dual boot systemet igen.

2 comments:

Anonymous said...

Hejsa.

Har du et link til den guide du brugte?

Jeg sider nemlig med en frisk installation af Vistra fra fabrikken og brugte gpartede til at resize alt på min harddisk.

Til min "skønne" opdagelse så smadre vista så grub så jeg står lidt og overvejder hvad fandne jeg så gør ;-)

Per Thykjær Jensen said...

Her er linket som jeg brugte: http://supergrub.forjamari.linex.org/

Håber, at du får styr på sagerne efter Vistas hærgen :-)